Să râgâiţi bine !
Mai mulţi dintre cei care-şi dau cu părerea astăzi despre metodele concrete pentru scoaterea României din criza economică au pus iarăşi pe tapet prostia cu stimularea consumului cu orice preţ.
Metoda lansată aşa, la general, este evident o tâmpenie. Eu dacă iau o bâtă de baseball şi m-apuc să măsor cu ea într-o noapte toate parbrizele maşinilor dintr-o parcare, probabil că ar trebuie să fiu felicitat, pentru că am stimulat consumul. Fabricile de parbrize lucrează (nasol e că nu lucrează în ele muncitori români), service-urile auto au şi ele de lucru, plătesc impozite, CAS, TVA ... nu?
Nu orice tip de producţie este şi ea aducătoare de bunăstare, cu excepţia cazului când produsul este destinat ŞI altor pieţe. Adică nu văd cum o investiţie într-o fabrică de producţie a gumei de mestecat poate scoate România din criză. Îi poate face eventual pe mai mulţi români să facă febră musculară la fălci, pe marele investitor probabil îl face fericit profitul şi BMW-ul pe care-l cumpără, adică în ultimă instanţă facem şi-un neamţ fericit iar noi per global rămânem DOAR cu satisfacţia că în final le pute gura la din ce în ce mai puţini români.
De fiecare dată când vine câte-un investitor din ăsta se aşteaptă ca toate autorităţile să cadă-n cur de extaz şi să le ofere facilităţi care mai de care.
Adică nu m-ar mira să citeşti la un moment dat în ziare un articol de genul :
Whatever Cola face investiţii solide în RomâniaIeri a sosit în România vicepreşedintele pe Europa a unei noi mari companii internaţionale, Whatever Cola, care intenţionează să deschidă o nouă fabrică de producţie şi un centru de studii şi cercetări în România privind băutul WCola. Bineînţeles, firma are de gând ca în contrapartidă cu marile investiţii pe care le va face în ţara noastră, să solicite şi ea din partea guvernului câteva mici facilităţi:
- scutire de la plata T.V.A. pentru băutura răcoritoare;
- garanţii din partea guvernului că la toate reuniunile oficiale se va consuma Whatever-Cola;
- cursuri de formare a băutorilor profesionişti de Whatever-Cola în şcoli, grădiniţe şi licee;
- fonduri de la Ministerul Muncii pentru cursuri de recalificare în meseria de marketeri de Whatever-Cola;
- 1000 de metri pătraţi în primul an pentru birourile firmei, dacă s-ar putea chiar în locul Teatrului Naţional;
- autorizarea ca Hotel Intercontinental să fie deghizat într-o mare sticlă de Whatever-Cola;
- un spaţiu de emisie pe televiziunile naţionale de minim 2 ore zilnic în prime-time pentru emisiunea "Whatever-Cola , nesecat izvor de sănătate";
- campanii sponsorizate din fonduri guvernamentale în mass-media pentru a combate ideea că râgâitul în public ar constitui o mârlănie, ba dimpotrivă, prin relaxarea şi declicul psihic pe care-l produce este o binefacere, studiile recente arătând că "miracolul japonez" s-a bazat în esenţă pe acest obicei stimulator de PIB care a fost pe nedrept condamnat în trecut de conducerea opresivă a comuniştilor;
- o susţinere din partea Bisericii Ortodoxe Române prin promovarea ideii că obiceiul împărtăşaniei cu vin este depăşit, s-au petrecut multe accidente datorate alcoolului consumat la pomeni drept care se recomandă înlocuirea tradiţionalului vin de împărtăşanie cu "Cola de împărtăşanie"
Whatever Cola va angaja în noua fabrică aproximativ 120 de romani şi va face o primă investiţie de mare calibru prin aducerea în România a peste 40 de milioane de PET-uri pentru o primă campanie numită "Un român cu două sticle de plastic goale în casă e un român de două ori fericit".
Centrul de cercetare are deja în studiu o primă temă cu iz istoric. Din scrierile cronicarilor, se pare că Ştefan cel Mare şi oştenii lui aveau obiceiul să consume înainte de marile bătălii un amestec secret de flori de soc, măceşe, miere, apă de izvor, copite de taur şi mult colorant violet (celebrul albastru de Voroneţ) adus de hăt departe, tocmai din Spania, toate lăsate să fermenteze 40 de zile.
Această băutură energizantă, considerată a fi strămoşul Colei din zilele noastre, a constituit una dintre armele secrete ale românilor în luptele cu turcii. Manuscrise descoperite recent în Antalia arătau ca turcii aveau coşmaruri şi nu puteau dormi noaptea dinaintea bătăliei din cauza râgâiturilor înfricoşătoare care veneau din tabăra românilor şi care, amplificate cu ecou de văi şi munţi, aduceau a semnale de împerechere ale urşilor bruni după o lungă perioadă de abstinenţă.
Eu unul sunt deosebit de încântat de această mare favoare care ni se face nouă românilor şi sper că nici dumneavoastră nu sunteţi din aceia care se opun progresului şi care scriu noaptea cu spray pe pereţi "Nu ne vindem ţara".
Aşa că voi închina în cinstea acestei victorii o stacană de Whatever-Cola şi .... wwwggggghhhhhhoooorrrrrraaaaahhhhhhh ... vă urez tradiţionalul "Să râgâiţi bine" !!!
Comentarii
Trimiteți un comentariu