Eu, robotul Nr.3

Ca orice om care se pregătește responsabil să meargă la vot m-am informat cum se cuvine, studiind intens programele cu care candidații se prezintă în fața electoratului. Am fost impresionat de promisiunile făcute, majoritatea insistând pe crearea de locuri de muncă … stați un pic să-mi revin, mă doare burta de la atâta râs.


Astă noapte, am visat cum candidații la prezidențiale participau cu toții la o dezbatere. Moderatorul, domnul R (ofițer acoperit), spunea: “Stimați candidați, am informații că niște importanți investitori, atrași de promisiunile dumneavoastră, vor veni să investească în România, dar, pentru că au văzut scandalurile de la Pungești și având experiență cu nativii indieni apache nu mai vor scandaluri de acest gen, nu vor investi în extragerea de gaze de șist, ci în fabrici de producție de înaltă tehnologie. Investitorii sunt interesați în mod special de zona Brăila, unde vor să transforme uzina Progresul într-o fabrică ultramodernă de producție, în care vor lucra roboți de ultimă generație ce vor asambla autovehicule și camioane electrice utilitare Tesla. Ele vor fi dotate cu cea mai nouă tehnologie dezvoltată de Google pentru funcționarea fără șofer, ghidate prin GPS și lidar. Camioanele electrice utilitare vor fi introduse în toate orașele pentru a înlocui muncile grele, cum ar fi strângerea complet automatizată a gunoiului noaptea, nu ziua, pentru transporturile de marfă, mașinile robotizate funcționând 24/24 fără perioadele obligatorii de odihnă pentru șoferi, pilotul automat fiind preferat pentru că nu adoarme la volan, nu bea excesiv, nu oprește pe centură și nu depășește viteza legală. Întrebarea este: ce veți face dumneavoastră, ca Președinte, cu gunoierii, șoferii și taximetriștii care vor rămâne fără locurile de muncă”.

Domnul Iohannis a tranșat scurt problema, răspunzând rapid după 5 minute “Ghinion”. Domnul Tăriceanu a spus că se pot recalifica în programatori sau administratori de Windows (e clar, nu și-a adus aminte de ce-i spuneam despre Linux), doamna Macovei a spus că pisoiul dânsei i-a recomandat să trimită DNA să rețină pentru 30 de zile conducerea fabricii. Doamna Udrea a spus că situația este mult mai gravă, înlocuirea șoferilor de tir cu roboți trimițând în șomaj și alte categorii sociale și singura soluție e dizolvarea Parlamentului. Domnul Kelemen Hunor afirma că rezolvarea ar fi autonomia Ținutului Secuiesc și recalificarea celor rămași fără slujbe în pădurari maghiari cu drujbe.

În vis, a apărut atunci și-un alt candidat, Gheorghe Asimov, care a susținut că va introduce o lege: Legea celor maxim trei roboți personali. Toți oamenii sunt egali la naștere și vor primi dreptul universal de a deține și folosi pe perioada întregii vieți DOAR TREI ROBOȚI PERSONALI, azi virtuali dar în viitor chiar reali. Atunci omul îi va folosi în scop personal, ca ajutor la serviciul lui, acasă pentru îngrijirea bunicului sau ca partener de șah. Dar chiar astăzi, omul își poate închiria contra cost roboții lui virtuali oricărei companii ce dorește să folosească roboți industriali. Cum ar fi roboții care construiesc camioanele electrice de gunoi, cum ar fi roboții care încarcă gunoiul și-l duc la groapă, cum ar fi șoferii roboți de tir sau taxi. Compania care construiește camioanele electrice are nevoie de 50 de oameni și folosește automatizare echivalentă a 2000 ore-om-robot-zi. Va angaja 50 de oameni și va “închiria” de pe piața liberă a roboților virtuali certificate de robot (precum certificatele verzi la energie), dreptul de a pune la muncă (virtual) robotul oricărui om care își “scoate la produs” o parte din roboții personali.

Asimov spunea că în acest mod s-ar putea desființa și sistemele de pensii și ajutoarele sociale de la stat pentru că omul deține cei trei roboți (sau certificatele lor) pe toată durata vieții și ei îi pot aduce venit oricând, nu doar după 60 de ani. Legea celor 3 roboți nu va mai forța statul să introducă impozite suplimentare, gen taxa pe stâlp, pentru a-și forma bugetul pentru ajutoare sociale, acordând în mod natural tendința de automatizare și robotizare cu nevoile sociale, având ca nivel de referință chiar numărul de oameni, stabilind numărul de roboți echivalenți ca o resursă limitată, reglând astfel nu doar piața muncii, dar și dezvoltarea tehnologică și componenta socială fără intervenții artificiale.

A doua zi am fost la urne. Pe buletinul de vot nu era nicăieri candidatul Gheorghe Asimov. Am fost tentat să desenez eu pătratul, să-i scriu numele și povestea și să pun acolo ștampila dar mi-am dat seama că e inutil, nimeni n-ar face diferența între votul meu și cel al unuia sărac până și cu duhul care, luând două sacoșe de la două partide, ar vota consecvent doi candidați. Cei din comisia de numărare vor privi ciudat buletinul meu de vot și îl vor arunca rapid, fără să-l citească, într-un sac pe care scrie “Voturi anulate”, trimițând pentru eternitate ideea lui Asimov în uitare. De aceea am scris-o aici, să se păstreze.

P.S. Aseară am visat că domnul Ponta spunea că este dispus să închirieze o bonă-roboțică, cu condiția să fie filipineză.

Comentarii

Postări populare